Succesvol voorbereiden op de Vierdaagse van Nijmegen?           Inschrijven          Venray Loopt!

Het wandelen van een meerdaagse wandelprestatietocht zoals de Vierdaagse vereist een goede voorbereiding. Het is zeer verstandig om dit systematisch op te bouwen zodat uw lichaam aan deze inspanningen kan wennen. Hierdoor voorkomt u blessures en teleurstellingen en wandelt u een stuk plezieriger.

Hieronder staat een voorbeeld van een mogelijk trainingsschema. Om de twee weken wordt een adviesafstand vermeld. Train echter elke week. Voor de tussenliggende weken kiest u een zelf te lopen afstand die minder is dan de laatst gewandelde wandeltocht. Train onder diverse weersomstandigheden. Het bijhouden van al uw wandeltrainingen en ervaringen in een logboek is erg leuk om te doen. Het geeft inzicht in uw vorderingen en creëert tevens rust.

Zoals u ziet is een start in week 8 nodig om tijdig voor de vierdaagse gereed te zijn. Dat betekent eind februari starten met trainen. De ervaring leert dat er enige ruimte is voor noodzakelijk schuiven.

  Week Nr: 4 x 30 km 4 x 40 km 4 x 50 km
  07 10 km 10 km 10 km
  09 15 km 15 km 15 km
  11 20 km 20 km 20 km
  13 20 km 25 km 25 km
  15 25 km 35 km 40 km
  17 25 km 40 km 50 km
  18 30 km 30 km 40 km
  19 30 km 40 km 50 km
  21 2 x 20 km (2 dagen) 2 x 30 km (2 dagen) 2 x 40 km (2 dagen)
  23 35 km 45 km 60 km
  25 2 x 30 km (2 dagen) 2 x 40 km (2 dagen) 2 x 50 km (2 dagen)
  27 25 km 30 km 35 km
  28                                         Rust & Voorbereiden
  29                                         Vierdaagse

Sport 2000 Venray

 

Venray Loopt! & 

Inschrijven_Normaal

Volgende Vierdaagse

Volgende editie

Dinsdag 17 t/m Vrijdag 20 juli 2018

Countdown Vierdaagse

. . .

Over ons

Wij zijn Venray Loopt! Wij zorgen er voor dat uw kansen voor een succesvolle 1e vierdaagse enorm toenemen. Elk jaar opnieuw helpen wij startende lopers op weg naar Via Gladiola.

 

Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

 

Logon Members

Extra informatie voor deelnemers.